preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bukovac Zagreb

 > Defektolog
Defektolog

Tanja Šesto Slemenšek, prof. defektolog

 

Radno vrijeme

ponedjeljak, srijeda      08.00 - 14.00 sati         

utorak, četvrtak            13.00 - 19.00 sati 

petak               08.00 - 14.00 sati kada su parni razredi ujutro,

                       13.00 - 19.00 sati kada su parni razredi poslijepodne

otvoreni sat za roditelje: četvrtkom od 16.00 -17.00 ili po dogovoru


Što radi školski defektolog?

Rad defektologa–stručnog suradnika edukacijskog rehabilitatora nalaže praćenje i razvoj individualnih sposobnosti učenika te pružanje pomoći učenicima s teškoćama u razvoju. Poslovi i zadaci edukacijskog rehabilitatora u stalnoj su interakciji sagledani kroz rad s učiteljima, roditeljima i ostalim stručnim službama te kroz neposredan rad s učenicima.

Rad s učenicima organiziran je prema potrebama učenika obzirom na satnicu i to grupni ili individualni oblik rada.

Identifikacija, dijagnosticiranje, kao i praćenje učenika s teškoćama vrši se tijekom cijele školske godine uz pomoć roditelja, učitelja i medicinskih timova te ostalih stručnih službi, tako da je broj učenika s Rješenjima o primjerenom obliku školovanja tijekom školske godine promjenjiv.

ORIJENTACIJSKA LISTA VRSTA TEŠKOĆA

Skupine vrsta teškoća su:

1. Oštećenja vida

2. Oštećenja sluha

3. Oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju

4. Oštećenja organa i organskih sustava

5. Intelektualne teškoće

6. Poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja

7. Postojanje više vrsta teškoća u psihofizičkom razvoju.

Učenik s teškoćama u razvoju je učenik čije sposobnosti u međudjelovanju s čimbenicima iz okoline ograničavaju njegovo puno, učinkovito i ravnopravno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu s ostalim učenicima, a proizlaze iz:

  • tjelesnih, mentalnih, intelektualnih, osjetilnih oštećenja i poremećaja funkcija,
  • kombinacije više vrsta gore navedenih oštećenja i poremećaja.

Odgoj i obrazovanje učenika temelji se na načelima prihvaćanja različitosti učenika, prihvaćanja različitih osobitosti razvoja učenika, osiguravanja uvjeta i potpore za ostvarivanje maksimalnoga razvoja potencijala svakoga pojedinog učenika, izjednačavanja mogućnosti za postizanje najvećega mogućeg stupnja obrazovanja te osiguravanja odgoja i obrazovanja učenika što bliže njegovu mjestu stanovanja.

 

PROGRAMSKA POTPORA KOJA SE PROVODI U ŠKOLI

Primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika su:

  • redoviti program uz individualizirane postupke,
  • redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke,

Ad.1) Redoviti program uz individualizirane postupke

Redoviti program uz individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, ali su im zbog specifičnosti u funkcioniranju potrebni individualizirani postupci u radu.

Individualizirani postupci mogu biti iz jednog, više ili svih predmeta te za svakoga pojedinog učenika trebaju biti razrađeni kao pisani dokument, a izrađuju ga učitelji/nastavnici u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.

Redoviti program uz individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.

Ad.2) Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće ne mogu svladavati nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja te im je zbog specifičnosti u funkcioniranju potreban individualizirani pristup u radu i sadržajna prilagodba.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke je redoviti program koji se sadržajno i metodički prilagođava učeniku.

Sadržajna prilagodba podrazumijeva individualiziranu prilagodbu nastavnih sadržaja redovitog programa sukladno sposobnostima i sklonostima učenika, a zahtijeva smanjivanje opsega nastavnih sadržaja.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke može biti iz jednog, više ili svih predmeta, a izrađuju ga kao pisani dokument učitelji/nastavnici za svaki pojedini nastavni predmet u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.

Za kraj bih htjela naglasiti da svi mi ponekad u životu imamo različite probleme i poteškoće te da za njihovo rješavanje nije sramota potražiti pomoć. Dolazak školskom defektologu na razgovor ne znači da s vašim djetetom nešto nije u redu ili da ste učinili nešto loše – jednostavno znači da ste dobro procijenili da u školi postoji netko tko je educiran pomoći vam.


"I ja želim čitati!" - Nacionalna kampanja za osobe s teškoćama čitanja

Autor: knjiznica bukovac, 14. 6. 2017. 12:15

U sklopu Kampanje naša je škola osmislila i provela nekoliko aktivnosti.

Defektologinja Tanja Šesto Slemenšek i knjižničarka Rahela na aktivu razredne nastave dodatno su upoznale učitelje s problemima i potrebama osoba s teškoćama čitanja i disleksijom te potrebama osoba koje ne mogu čitati standardni tisak. Govorilo se o načinima kako im pomoći u nastavi, o posebnom fontu namijenjenom baš njima, o prilagođenim lektirnim naslovima koji su dostupni u našoj knjižnici, o poznatim uspješnim osobama koji imaju navedene probleme i slično. Na kraju predavanja učiteljice su izradile informativni plakat na tu temu namijenjen učenicima koji smo izložili pred knjižnicom.

Učenici 6.D razreda uz vodstvo razrednice Kristine Lukačić, defektologinje Tanje Šesto Slemenšek i asistentice u nastavi Petre Ogrizek pokušali su pojasniti, a u sklopu projekta Različitost je bogatstvo, ostalim šestašima odgovor na to i još neka pitanja vezana uz naše različitosti i poteškoće u učenju s kojima se susreću učenici. Između ostalog su govorili i o teškoćama čitanja te kako svatko od nas (učenik, asistent, profesor, defektolog, knjižničar,...) može pomoći.

 [više]

Zašto ponekad imamo različite testove?

Autor: knjiznica bukovac, 13. 6. 2017. 12:40

 
Učenici 6.D su pokušali pojasniti, a u sklopu projekta Različitost je bogatstvo, ostalim šestašima odgovor na to i još neka pitanja vezana uz naše različitosti i poteškoće u učenju s kojima se susreću učenici ne samo naše škole. Šestaši su usprkos vrućini i predzadnjem danu nastave sa zavidnom pažnjom poslušali predavanje, a nadamo se da su nešto i naučili. smiley
 
Petra Ogrizek, pomoćnica u nastavi
Kristina Lukačić, prof.
...
 [više]

2. CAP konferencija "Vrijeme da zaustavimo nasilje nad djecom“

Autor: knjiznica bukovac, 4. 5. 2017. 11:29

Udruga roditelja "Korak po korak" 24. i 25. travnja uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja te Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku Republike Hrvatske, održala je 2.CAP Konferenciju "Vrijeme da zaustavimo nasilje nad djecom“. Konferencija se održala u Kući Europe u Zagrebu. Susret je okupio stručnjake, odgojno obrazovne djelatnike iz cijele Hrvatske koji su aktivno uključeni u CAP (Child Assault Prevention) program, usmjeren na primarnu prevenciju zlostavljanja i osnaživanje djece u sprečavanju napada vršnjaka, nepoznatih osoba (otmice) i djeci poznatih odraslih osoba. Program nastoji integrirati najbolje izvore pomoći u zajednici kako bi se smanjila ranjivost djece i mladih od verbalnog, fizičkog i seksualnog zlostavljanja. 

 
U našoj školi CAP program provodi se dugi niz godina u sklopu školskog preventivnog programa. Ove školske godine CAP program proveli smo s učenicima i roditeljima učenika drugih i trećih razreda. Rezultati evaluacije su odlični. Program provodi naša pedagoginja Jadranka Bizjak Igrec s učiteljicama razredne nastave Marijom Veronkicom Cvjetković i Marijom Pavičić.
 [više]

Okrugli stol na temu „Pomoćnici kao potpora inkluzivnom obrazovanju“

Autor: knjiznica bukovac, 9. 4. 2017. 11:01

Budući da je OŠ Bukovac škola-partner u projektu „Pomoćnici u nastavi/stručni komunikacijski posrednici kao potpora inkluzivnom obrazovanju“, sudjelovali smo na OKRUGLOM STOLU održanog dana 05.04.2017. u Hrvatskom školskom muzeju.

Istovremno je postavljena i izložba radova učenika uključenih u projekt (traje do 21.4.), te je predstavljen i Priručnik za osposobljavanje pomoćnika u nastavi. Evo i nekoliko fotografija.

Tanja Šesto Slemenšek, prof. defektolog

 [više]

OŠ Bukovac dio projekta „Pomoćnici kao potpora inkluzivnom obrazovanju“

Autor: knjiznica bukovac, 17. 11. 2016. 15:39

Projekt „Pomoćnici kao potpora inkluzivnom obrazovanju“ omogućuje socijalnu uključenost i integraciju većeg broja učenika s teškoćama u proces odgoja i obrazovanja u mjestu njihovog prebivališta uz potporu pomoćnika. U okviru Projekta provodi se program osposobljavanja za poslove pomoćnika te izrada edukativnog materijala u cilju dugoročnog utjecaja na ciljne skupine. Projektom se omogućuje daljnje aktivno sudjelovanje učenika s teškoćama u društvu i priprema za tržište rada sukladno njihovim sposobnostima. Naša je škola dio tog vrijednog projekta, više o kojem pročitajte na službenim stranicama.
U sklopu projekta naša škola već godinama pruža potporu učenicima s teškoćama i često sudjelujemo na različite kreativne načine u vidu potpore inkluziji.

...

 [više]

"I ja želim čitati!" - Nacionalna kampanja za osobe s teškoćama čitanja (jesen, 2016.-jesen, 2017.)

Autor: knjiznica bukovac, 22. 8. 2016. 10:23

U Hrvatskoj nema sustavnog i organiziranog istraživanja teškoća čitanja kod školske djece ni njihovog praćenja. Disleksija je jedna od teškoća čitanja, znači i učenja. Disleksija uključuje uz probleme čitanja i ozbiljne probleme u stjecanju vještine pisanja.

Hrvatska udruga za disleksiju raspolaže podatkom da oko 30.000 učenika u osnovnim školama ima disleksiju kao najčešći oblik teškoće čitanja što predstavlja oko 5-10% osnovnoškolske populacije. Hrvatsko logopedsko društvo donosi podatak o svakom desetom učeniku koji ima poteškoće sa čitanjem.

Zadaća je ove kampanje informirati ljude, educirati ih, te učiniti osjetljivijima za problematiku osoba s teškoćama čitanja. Pokušat će se utjecati i na izmjenu Zakona o autorskom pravu i srodnim pravima (NN 167/03, čl. 86) koji bi omogućio osobama s teškoćama čitanja lakši pristup većem broju knjiga priređenih za ovu skupinu ljudi. Kampanja koju pokreću knjižničari pokušat će povezati sve one sudionike u procesu zagovaranja za boljim razumijevanjem problema osoba s teškoćama učenja. Ključna je poruka Kampanje: IMATE LI TEŠKOĆE S ČITANJEM? DOBRO DOŠLI U KNJIŽNICU!

Osnovna škola Bukovac će biti jedan od sudionika kampanje koji će se  uključiti u organiziranje izložbi na temu osoba s teškoćama u čitanju i organizirati radionice i  tematska predavanja za roditelje i nastavnike te će tijekom jeseni dijeliti letke kampanje učenicima škole i njihovim roditeljima.

Više o kampanji pročitajte u nastavku.

 [više]

OŠ Bukovac i projekt "Regionalna potpora inkluzivnom obrazovanju"

Autor: knjiznica bukovac, 25. 9. 2015. 10:41

Prijavili smo se za projekt Europske Unije i Vijeća Europe „Regionalna potpora inkluzivnom obrazovanju“, za edukaciju djelatnika škole za izradu Školskih razvojnih planova za inkluzivnu škole. Samo pet škola u Hrvatskoj je odabrano za sudjelovanje u edukaciji „Strateški plan za razvoj inkluzivne škole“. Od tih pet škola, naša je jedna od izabranih. Edukacija će biti organizirana u Zagrebu 2. i 3 listopada ove godine i pomoći će školama da se osvrnu na njihove inkluzivne prakse i pomoći će im u razvoju/poboljšanju njihovih vrijednosti, misija i vizija, kao i ciljeva i aktivnosti škola u okrugu inkluzivnog obrazovanja.

Više o projektu na službenim stranicama i Facebook stranici projekta.

 [više]

Arhiva naših vijesti   
 



ADVENTSKI QR KALENDAR

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 

VREMENIK PROVJERA
RASPORED ZVONA

 

Prije podne

1. sat     8.00 – 8.45

2. sat     8.50 – 9.35

Veliki odmor

3. sat     9.55 – 10.40

4. sat    10.45 – 11.30

5. sat    11.35 – 12.20

6. sat    12.25 – 13.10

7. sat    13.15 – 14.00



Poslije podne

0. sat     13.15 – 14.00

1. sat     14.00 – 14.45

2. sat     14.50 – 15.35

3. sat     15.40 – 16.25

Veliki odmor

4. sat    16.45 – 17.30

5. sat    17.35 – 18.20

6. sat    18.25 – 19.10

DOKUMENTI

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 9. 2012.

Ukupno: 528047
Ovaj mjesec: 3225
Ovaj tjedan: 758
Danas: 212
CMS za škole logo
Osnovna škola Bukovac Zagreb / Trnac 42, HR-10000 Zagreb / os-bukovac-zg.skole.hr / os-zagreb-033@os-bukovac-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju