preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bukovac Zagreb

Nastava informatike

                             

 INFORMATIKA

Predmet Informatika treba omogućiti učenicima upoznavanje s informacijskom i komunikacijskom tehnologijom. Nastavni sadržaji iz područja informacijske i komunikacijske tehnologije moraju učenicima omogućiti:

  • stjecanje umijeća uporabe današnjih računala i primjenskih programa (vještine)
  • upoznavanje s osnovnim načelima i idejama na kojima su zadana računala odnosno informacijska i komunikacijska tehnologija (temeljna znanja) te razvijanje sposobnosti za primjene informacijske i komunikacijske tehnologije u različitim primjenskim područjima

CILJ (SVRHA) UČENJA PREDMETA

Usvajanje znanja i vještina u radu na Windows 10 sučelju, s programskim alatima MS Word, MS PaintMS PowerPoint, MS Excel, MS AccessMS Expression Web, MS Movie Maker; osnovno o programiranju – Logo, Scratch, Python, Microbit, mBot, Codecombat, Trči Marko te uporaba i primjena u svakidašnjem životu u rješavanju jednostavnijih problema.

Učenici su umreženi sa učiteljima putem OFFICE365 aplikacija koja je besplatna za sve učenike i učitelje. Putem portala učenici spremaju svoje radove u oblak One drive, razmjenjuju datoteke putem e-Maila, te preuzimaju od nastavnika zadatke.

Učenje predmeta informatike treba osposobiti učenike za:

  • rješavanje problema
  • komuniciranje putem različitih medija
  • prikupljanje, organiziranje i analizu podataka te njihovo spajanje u informacije
  • razumijevanje i kritičku ocjenu prikupljene informacije
  • donošenje zaključaka na temelju prikupljenih informacija
  • timski rad pri rješavanju problema
  • pravilno koristiti informatičku tehnologiju

Po završetku osnovne škole učenici bi trebali biti u stanju:

  • vješto upotrebljavati ulazno-izlazne naprave
  • djelotvorno upotrebljavati pomagala za pristup do udaljenih informacija te za udaljeno komuniciranje
  • prepoznati i odabrati prikladna tehnološka sredstva i alate za rješavanje određene klase problema
  • razumjeti načine pohranjivanja informacija u računalima
  • prepoznati sklopovske i programske probleme koji se pojavljuju u svakodnevnom radu i odabrati načine njihova otklanjanja…

 

Nastava informatike izvodi se kao izborni program, po 2 sata tjedno za učenike od petog do osmoga razreda za učenike osnovne škole Bukovac.

Također je organizirana Dodatna nastava iz robotike i pripreme za natjecanja.

Na izbornu nastavu informatike mogu se upisati svi učenici naše škole početkom svake nove školske godine. Svi zainteresirani mogu se javiti svome razredniku ili nastavniku informatike.

Danas informatički kabinet čini 16 učeničkih računala s LCD zaslonima, nastavnikovo računalo, projektor. Također su na raspolaganju dvije učionice budućnosti u sklopu projekte eŠkole u kojoj stoje na raspolaganju pametne ploče, projektor i 30 tableta, te 15 laptopa u sklopu suradnje sa Digitalnom akademijom-Algrebra. Sva računala umrežena su u lokalnu mrežu i vezom na Internet, te WIFI mrežom. Nastava se većim djelom odvija praktično, kroz vježbu - rad učenika na računalu.

Voditelji informatičke učionice su učitelji  Darko Leskovar, Ivana Andrić i Tea Puljko.

ZA SVA PITANJA OBRATITE SE NA E-MAIL:     darko.leskovar@skole.hr

 


Informatika 5. razred

Informatika 6. razred

Računalne mreže: Klikom na link pokreni kviz!!! Sretno


Informatika 7

Učenik Filip Vulama (7.d) je u sklopu rada sa Proračunskim tablicama izradio prigodnu Božićnu križaljku.


Informatika 8. razred

Dokumenti



 

Nastava informatike u osnovnoj školi

Danas u osnovnim školama obrazujemo generacije koje će raditi polovinom 21. st. Koja informatička znanja ih trebamo naučiti te na koji način? Koje funkcionalne zadaće obrazovnog procesa se mogu razvijati kroz nastavu informatike? Kako učenike pripremiti za proces cjeloživotnog učenja? Uloga učitelja je da učenike usmjeri kako kreativno koristiti informacijsku tehnologiju.

Navodimo dva primjera: - prvi primjer opisuje novu inačicu programskog jezika Logo - Terrapin Logo. Programski jezik Logo nastao je na MIT-u u SAD upravo s namjerom da i učenici mogu pisati programe. Ova inačica Logo-a uključuje multimedijalnu tehnologiju na jednostavan i poticajan način, pa je djeci zanimljiva i poticajna, - drugi primjer opisuje uporabu alata za dinamičku geometriju "Geometria Sketchpad", koji pokazuje kako računalo može postati nastavno sredstvo za nastavu geometrije.

Opisan je jedan mogući model računarskog opismenjavanja učenika osnovnih škola u RH koji se može ostvariti s postojećim tehničkim i ljudskim resursima. Informacijske tehnologije u obrazovanju treba koristiti na dva načina: obučiti mlade naraštaje za korištenje informacijskih tehnologija i iskoristiti informacijsku tehnologiju za osuvremenjivanje nastavnih metoda i nastavnog procesa te osposobljavanja nastavnika uopće.

U osnovnim školama u Republici Hrvatskoj nastava informatike počela se uvoditi prije čak petnaestak godina kao izvannastavna aktivnost ili izborni program. Tada je postojala mogućnost uvođenja informatike kao izbornog predmeta u sedmi i osmi razred, ali kao fakultativnog predmeta i u mlađe razrede. Treba naglasiti da se prije uvođenja u škole informatika djeci nudila u klubovima mladih tehničara, gdje su djeca osim modelarstva, radioamaterstva i drugih disciplina počela stjecati prva znanja o računalstvu.

Danas je nastava informatike izborni predmet u onim osnovnim školama koje za to ispunjavaju tehničke i kadrovske uvjete. Uglavnom su obuhvaćeni učenici od 5. do 8. razreda, ali svakako ne svi učenici već samo oni koji to žele. Riječ "žele" treba shvatiti različito: ponekad nema dovoljno mjesta za sve koji bi se željeli upisati (najčešće u velikim školama), a ponekad upisujemo na izborni program vrlo heterogenu skupinu učenika (po sposobnostima i predznanju) želeći zadovoljiti propisani broj učenika za formiranje grupe.

Treba naglasiti i činjenicu da prije desetak godina učenici nisu posjedovali kod kuće računalo i jedva su čekali da dođu u školu u računarsku učionicu, Međutim danas većina učenika raspolaže kod kuće s boljim računalima nego ih posjeduje dio naših škola. Tu svakako treba naglasiti da imati kod kuće kvalitetno računalo ne mora značiti da se učenici njime znaju služiti na odgovarajući način.

Generacija trećeg tisućljeća

Učenici koji danas sjede u osnovnoškolskim klupama svoju punu radnu sposobnost postići će sredinom 21. stoljeća? Koliko ih pripremamo za to? Koliko ih uopće u sadašnjim uvjetima možemo pripremiti za tako nešto? Koja razina informatičkih znanja će njima tada biti potrebna? Nastavu informatike treba iskoristiti kao sredstvo da se učenike osposobi za proces cjeloživotnog učenja.

Čini se da je informatika idealno područje gdje djecu od predškolske dobi možemo poticati da razvijaju vještine koje su zapravo nužne za cjeloživotno učenje:

􀂃 razvijanje logičkog mišljenja

􀂃 razvijanje proceduralnog mišljenja

􀂃 kreativnost

􀂃 učenje metodom pokušaja i pogrešaka

􀂃 učenje pronalaženja potrebnih informacija za rješavanje nekog problema

Svaki nastavni predmet u školi osim materije s kojom djecu upoznaje ima i neke svoje funkcionalne zadaće. Tako se npr. na satovima hrvatskog jezika učenike potiče na lijepo izražavanje, na satovima glazbene kulture razvija se sluh i osjećaj za glazbu, na satovima povijesti uči se uspostaviti uzročno - posljedične veze među povijesnim događajima, na satovima matematike učenike potičemo da rješavanju matematičkih problema prilaze postupno raščlanjujući problem, a pritom razvijamo upornost, strpljivost i marljivost.

Najvažnije funkcionalne zadaće informatike, uz one gore navedene bile bi:

􀂃 razvijanje stvaralačkog mišljenja

􀂃 pronalaženje različitih putova rješenja jednog problema

􀂃 stalno dopunjavanje i ispravljanje vlastitog rješenja

􀂃 korištenje drugim izvorima znanja, a ne samo udžbenikom

Danas su djeca preplavljena različitim multimedijalnim utjecajima. Djeca koja imaju kod kuće računalo s priključkom na Internet znaju naći stranice o pokemonima ili Harry Potteru, ali je vrlo malo onih koji su na Internetu tražili neki sadržaj koji bi im pomogao napisati referat iz npr. biologije. Rijetki su učenici koji na Internetu traže edukativne igre iz kojih nešto mogu naučiti, većina će radje igrati neku "destruktivnu igru". Zadaća nas u školama je da djeci pokažemo čemu zapravo računalo služi. Tada djeca otkrivši nove mogućnosti računala često ostavljaju svoje dosadašnje aktivnosti na računalu. Navedimo dva primjera.

Što možemo odmah učiniti

Danas ćemo se teško sjetiti bilo kojeg zanimanja za koje možemo sa sigurnošću reći da za njega nije potrebno nikakvo informatičko znanje. Čak i kućanstva svakim danom postaju sve više "digitalizirana" (nove generacije kućanskih aparata sve su "pametnije"). Svaki učenik koji danas izlazi iz osnovne škole morao bi imati "osnovna računarska znanja". Namjerno taj pojam pišem pod navodnicima, jer se svakako treba usuglasiti što to znači, a osim toga i kad se dogovorimo što mislimo pod tim pojmom za nekoliko godina trebat će pojam redefinirati.

Osnovna računarska znanja:

􀂃 poznavanje osnovnih dijelova računala

􀂃 razumjeti osnovnu logiku rada računala (npr. iskoristiti neki noviji programski jezik za tu svrhu npr. Terrapin Logo)

􀂃 osnovni pojmovi o Internetu

􀂃 elektronička pošta

􀂃 izrada tekstualnog dokumenta

􀂃 rad u nekom programu za crtanje

Zaključak

Računalna tehnologija nezaustavljivom brzinom prodire u svaki djelić našeg života i rada. Djeca nove tehnologije primaju na drugačiji način od odraslih, jer odrastaju s novim izazovima. Na nama je zadatak da nove tehnologije iskoristimo podižući razinu obrazovanja u cjelini. S jedne strane potrebno je modernizirati postojeće nastavne programe iz informatike, te ih prilagoditi potrebama svakog učenika.

Omogućimo učenicima da im računalo postane nezaobilazno sredstvo za rad, nastavnicima drugih predmeta novo nastavno sredstvo, a informatika kao nastavni predmet može u tome pomoći.


ADVENTSKI QR KALENDAR

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 

VREMENIK PROVJERA
RASPORED ZVONA

 

Prije podne

1. sat     8.00 – 8.45

2. sat     8.50 – 9.35

Veliki odmor

3. sat     9.55 – 10.40

4. sat    10.45 – 11.30

5. sat    11.35 – 12.20

6. sat    12.25 – 13.10

7. sat    13.15 – 14.00



Poslije podne

0. sat     13.15 – 14.00

1. sat     14.00 – 14.45

2. sat     14.50 – 15.35

3. sat     15.40 – 16.25

Veliki odmor

4. sat    16.45 – 17.30

5. sat    17.35 – 18.20

6. sat    18.25 – 19.10

DOKUMENTI

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 9. 2012.

Ukupno: 528047
Ovaj mjesec: 3225
Ovaj tjedan: 758
Danas: 212
CMS za škole logo
Osnovna škola Bukovac Zagreb / Trnac 42, HR-10000 Zagreb / os-bukovac-zg.skole.hr / os-zagreb-033@os-bukovac-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju