preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bukovac Zagreb

Nastava informatike

Poštovani učenici,

na ovoj stranici možete naći materijale za nastavu informatike.

SCRATCH - kliknite na link kako bi spremili programi jezik na svoje računalo

LOGO

OSNOVE PROGRAMIRANJA (https://www.allcancode.com/runmarco/)

OSNOVE HTML-a

BIT BYTE

WORD

"Komprimiranu datoteku Logo.zip preuzmite na svoje računalo. Zatim otpakirajte (Unzip) sve datoteke u vašu mapu LOGO. Logo pokrenite pritiskom na malu ikonicu kornjače (programska datoteka). "

ZA SVA PITANJA OBRATITE SE NA E-MAIL:     darko.leskovar@skole.hr

 


Informatika 5. razred

Informatika 6. razred

Računalne mreže: Klikom na link pokreni kviz!!! Sretno


Informatika 7

Učenik Filip Vulama (7.d) je u sklopu rada sa Proračunskim tablicama izradio prigodnu Božićnu križaljku.


Informatika 8. razred

Dokumenti



 

Nastava informatike u osnovnoj školi

Danas u osnovnim školama obrazujemo generacije koje će raditi polovinom 21. st. Koja informatička znanja ih trebamo naučiti te na koji način? Koje funkcionalne zadaće obrazovnog procesa se mogu razvijati kroz nastavu informatike? Kako učenike pripremiti za proces cjeloživotnog učenja? Uloga učitelja je da učenike usmjeri kako kreativno koristiti informacijsku tehnologiju.

Navodimo dva primjera: - prvi primjer opisuje novu inačicu programskog jezika Logo - Terrapin Logo. Programski jezik Logo nastao je na MIT-u u SAD upravo s namjerom da i učenici mogu pisati programe. Ova inačica Logo-a uključuje multimedijalnu tehnologiju na jednostavan i poticajan način, pa je djeci zanimljiva i poticajna, - drugi primjer opisuje uporabu alata za dinamičku geometriju "Geometria Sketchpad", koji pokazuje kako računalo može postati nastavno sredstvo za nastavu geometrije.

Opisan je jedan mogući model računarskog opismenjavanja učenika osnovnih škola u RH koji se može ostvariti s postojećim tehničkim i ljudskim resursima. Informacijske tehnologije u obrazovanju treba koristiti na dva načina: obučiti mlade naraštaje za korištenje informacijskih tehnologija i iskoristiti informacijsku tehnologiju za osuvremenjivanje nastavnih metoda i nastavnog procesa te osposobljavanja nastavnika uopće.

U osnovnim školama u Republici Hrvatskoj nastava informatike počela se uvoditi prije čak petnaestak godina kao izvannastavna aktivnost ili izborni program. Tada je postojala mogućnost uvođenja informatike kao izbornog predmeta u sedmi i osmi razred, ali kao fakultativnog predmeta i u mlađe razrede. Treba naglasiti da se prije uvođenja u škole informatika djeci nudila u klubovima mladih tehničara, gdje su djeca osim modelarstva, radioamaterstva i drugih disciplina počela stjecati prva znanja o računalstvu.

Danas je nastava informatike izborni predmet u onim osnovnim školama koje za to ispunjavaju tehničke i kadrovske uvjete. Uglavnom su obuhvaćeni učenici od 5. do 8. razreda, ali svakako ne svi učenici već samo oni koji to žele. Riječ "žele" treba shvatiti različito: ponekad nema dovoljno mjesta za sve koji bi se željeli upisati (najčešće u velikim školama), a ponekad upisujemo na izborni program vrlo heterogenu skupinu učenika (po sposobnostima i predznanju) želeći zadovoljiti propisani broj učenika za formiranje grupe.

Treba naglasiti i činjenicu da prije desetak godina učenici nisu posjedovali kod kuće računalo i jedva su čekali da dođu u školu u računarsku učionicu, Međutim danas većina učenika raspolaže kod kuće s boljim računalima nego ih posjeduje dio naših škola. Tu svakako treba naglasiti da imati kod kuće kvalitetno računalo ne mora značiti da se učenici njime znaju služiti na odgovarajući način.

Generacija trećeg tisućljeća

Učenici koji danas sjede u osnovnoškolskim klupama svoju punu radnu sposobnost postići će sredinom 21. stoljeća? Koliko ih pripremamo za to? Koliko ih uopće u sadašnjim uvjetima možemo pripremiti za tako nešto? Koja razina informatičkih znanja će njima tada biti potrebna? Nastavu informatike treba iskoristiti kao sredstvo da se učenike osposobi za proces cjeloživotnog učenja.

Čini se da je informatika idealno područje gdje djecu od predškolske dobi možemo poticati da razvijaju vještine koje su zapravo nužne za cjeloživotno učenje:

􀂃 razvijanje logičkog mišljenja

􀂃 razvijanje proceduralnog mišljenja

􀂃 kreativnost

􀂃 učenje metodom pokušaja i pogrešaka

􀂃 učenje pronalaženja potrebnih informacija za rješavanje nekog problema

Svaki nastavni predmet u školi osim materije s kojom djecu upoznaje ima i neke svoje funkcionalne zadaće. Tako se npr. na satovima hrvatskog jezika učenike potiče na lijepo izražavanje, na satovima glazbene kulture razvija se sluh i osjećaj za glazbu, na satovima povijesti uči se uspostaviti uzročno - posljedične veze među povijesnim događajima, na satovima matematike učenike potičemo da rješavanju matematičkih problema prilaze postupno raščlanjujući problem, a pritom razvijamo upornost, strpljivost i marljivost.

Najvažnije funkcionalne zadaće informatike, uz one gore navedene bile bi:

􀂃 razvijanje stvaralačkog mišljenja

􀂃 pronalaženje različitih putova rješenja jednog problema

􀂃 stalno dopunjavanje i ispravljanje vlastitog rješenja

􀂃 korištenje drugim izvorima znanja, a ne samo udžbenikom

Danas su djeca preplavljena različitim multimedijalnim utjecajima. Djeca koja imaju kod kuće računalo s priključkom na Internet znaju naći stranice o pokemonima ili Harry Potteru, ali je vrlo malo onih koji su na Internetu tražili neki sadržaj koji bi im pomogao napisati referat iz npr. biologije. Rijetki su učenici koji na Internetu traže edukativne igre iz kojih nešto mogu naučiti, većina će radje igrati neku "destruktivnu igru". Zadaća nas u školama je da djeci pokažemo čemu zapravo računalo služi. Tada djeca otkrivši nove mogućnosti računala često ostavljaju svoje dosadašnje aktivnosti na računalu. Navedimo dva primjera.

Što možemo odmah učiniti

Danas ćemo se teško sjetiti bilo kojeg zanimanja za koje možemo sa sigurnošću reći da za njega nije potrebno nikakvo informatičko znanje. Čak i kućanstva svakim danom postaju sve više "digitalizirana" (nove generacije kućanskih aparata sve su "pametnije"). Svaki učenik koji danas izlazi iz osnovne škole morao bi imati "osnovna računarska znanja". Namjerno taj pojam pišem pod navodnicima, jer se svakako treba usuglasiti što to znači, a osim toga i kad se dogovorimo što mislimo pod tim pojmom za nekoliko godina trebat će pojam redefinirati.

Osnovna računarska znanja:

􀂃 poznavanje osnovnih dijelova računala

􀂃 razumjeti osnovnu logiku rada računala (npr. iskoristiti neki noviji programski jezik za tu svrhu npr. Terrapin Logo)

􀂃 osnovni pojmovi o Internetu

􀂃 elektronička pošta

􀂃 izrada tekstualnog dokumenta

􀂃 rad u nekom programu za crtanje

Zaključak

Računalna tehnologija nezaustavljivom brzinom prodire u svaki djelić našeg života i rada. Djeca nove tehnologije primaju na drugačiji način od odraslih, jer odrastaju s novim izazovima. Na nama je zadatak da nove tehnologije iskoristimo podižući razinu obrazovanja u cjelini. S jedne strane potrebno je modernizirati postojeće nastavne programe iz informatike, te ih prilagoditi potrebama svakog učenika.

Omogućimo učenicima da im računalo postane nezaobilazno sredstvo za rad, nastavnicima drugih predmeta novo nastavno sredstvo, a informatika kao nastavni predmet može u tome pomoći.


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
VREMENIK PROVJERA
RASPORED ZVONA

 

Prije podne

1. sat     8.00 – 8.45

2. sat     8.50 – 9.35

Veliki odmor

3. sat     9.55 – 10.40

4. sat    10.45 – 11.30

5. sat    11.35 – 12.20

6. sat    12.25 – 13.10

7. sat    13.15 – 14.00



Poslije podne

0. sat     13.15 – 14.00

1. sat     14.00 – 14.45

2. sat     14.50 – 15.35

3. sat     15.40 – 16.25

Veliki odmor

4. sat    16.45 – 17.30

5. sat    17.35 – 18.20

6. sat    18.25 – 19.10

DOKUMENTI

Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 9. 2012.

Ukupno: 514006
Ovaj mjesec: 3593
Ovaj tjedan: 305
Danas: 69
CMS za škole logo
Osnovna škola Bukovac Zagreb / Trnac 42, HR-10000 Zagreb / os-bukovac-zg.skole.hr / os-zagreb-033@os-bukovac-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju