2023-04-25 11:57:58

Školski projekt : Hoću ljutić, neću mak (sjećanje na Vesnu Parun)

Ako tražiš put u moju dušu

odvedi me moru olujnom.

 

Ondje ćeš vidjeti otkrit život moj

kao razvaljen hram; moju mladost

smokvama ograđenu visoravan.

Vesna Parun jedna je od najvažnijih pjesničkih ličnosti hrvatske književnosti od njezinih početaka do danas. Iako su njezine pjesme uvrštene u čitanke i za njezino ime mnogi znaju, nikada nije doživjela pravo priznanje i nikad nije bila dovoljno cijenjena. Upravo zbog toga posvetili smo joj ovaj školski projekt.

U nastavku pročitajte više...

Vesna Parun rođena je 10. travnja 1922. godine na otoku Zlarinu blizu Šibenika, a urla je 25. listopada 2012. godine. Njezin život i pjesnički rad obilježili su siromaštvo, čežnja za ljubavlju i umjetničko stvaralaštvo. Bila je i ostala umjetnicom do kraja svoga života. Iako mnogi pamte njezinu pjesmu „ti koja imaš nevinije ruke“, često ne znaju da je Vesna Parun pisala i dječju poeziju.

Učenici 5.a razreda kao djelo za cjelovito čitanje u ožujku čitali su njezinu zbirki pjesama „Hoću ljutić, neću mak“ što je u skladu s Kurikulumom hrvatskoga jezika za osnovnu školu (OŠ HJ B.5.1.Učenik obrazlaže doživljaj književnoga teksta, objašnjava uočene ideje povezujući tekst sa svijetom oko sebe). Cilj nam je bio obilježiti stotu godišnjicu rođenja pjesnikinje, upoznati obilježja njezina pjesništva i stvaralački se izraziti potaknuti pjesmama.

Kako poezije nije današnjim učenicima omiljeni književni rod, trebalo ih je malo potaknuti na čitanje i doživljavanje poezije. iskoristili smo 21. ožujka kada se obilježava Međunarodni dan poezije. Čitali smo pjesme o proljeću, a kako nam je bilo možete vidjeti na poveznici

Dan poezije u 5.a

Upoznavanje s Vesnom Parun započeli smo gledanjem filma o njezinom životu kako bi učenici čuli i vidjeli tko je Vesna bila. Učenici su usmeno izrazili svoj dojam o pročitanim pjesmama koje su im bile neobične zbog svojih tema, grafičkog izgleda ili zbog toga što nisu pisane u rimi.

Kako nam je cilj bio i razvijanje socijalnih vještina, učenici su zadatke na satu izrađivali u skupinama.

Prvi zadatak bio je odgonetnuti stihove pjesme koji su se krili u rebusima. Trebalo je odgonetnuti koje se riječi kriju iza slika, a zatim riječi spojiti u stihove, a stihove u pjesmu.

                                

 

Učenici su zatim prepisali pjesmu na papir i ukrasili je motivima iz pjesme.

                         

  

Svoje su pjesme zatim interpretativno pročitali pred razredom.

  

Nakon toga su pojedinačno rješavali zadatke u kojima su u osmosmjerci trebali pronaći riječi iz stihova Vesne Parun.

https://wordwall.net/resource/54408932/mlije%c4%8dni-put

Najteži zadatak bio je onaj u obliku anagrama u kojem su trebali premještanjem slova unutar riječi otkriti koje su to riječi i spojiti ih u stihove.

https://wordwall.net/resource/54408984/pudlica

Učenici su se s pjesnitvom vesen parun upoznali čitajući njezine pjesme kod kuće gdje su izradili i svoju zbirku odabranih pjesama.

Odabrali su pet pjesama i prepisali ih na pair te ukrasili crtežima motiva iz pjesme. Zadatk je bio i da svaku pjesmu interpretiraju prema zadanim smjernicama. Naravno, trebali su izraditi i naslovnicu zbirke.

    

Pjesme Vesne Parun naći ćemo u svim antologijama hrvatske poezije jer je ona svojim stvaralaštvom uistinu obogatila hrvatsku književnost 20. i početka 21. stoljeća. Ovo je bio naš mali doprinos sjećanju na nju, a možda će netko od učenika ipak s više radosti pristupati čitanju i razumijevanju poezije.

N. Gaščić Đurkan, prof.


Osnovna škola "Bukovac" Zagreb