Prevencija neprihvatljivog ponašanja
Škola je, osim obitelji koja je najvažnija, važan čimbenik odgajanja, jer okuplja djecu u dobi njihovog najintenzivnijeg tjelesnog i duševnog razvitka. Školski program uvodi mlade ljude u one vidove znanja i kulture koje društvo ili vladajuće grupe unutar društva smatraju važnim. Zbog snažnog odgojnog utjecaja na učenike u procesu odrastanja škola snosi veliku odgovornost, ali i zaslugu za duševno zdravlje djece. Ni jedan zadatak škole nije tako značajan kao pomoći učenicima da, u partnerstvu s roditeljima, razviju vještine samovodstva (planiranje i upravljanje vlastitim životom i karijerom), socijalne vještine (timski rad, komunikacija, nenasilno rješavanje sukoba, prezentacijske vještine), vještine djelotvornog odlučivanja (samostalno i participativno odlučivanje), organizacijske vještine (upravljanje zadacima/projektima, održivo i demokratsko upravljanje resursima).Raznim projektnim aktivnostima učenici uče o o temeljnim demokratskim vrijednostima važnim za razvoj demokratskih odnosa u društvu ,kao i znanjima o temeljnim demokratskim vrijednostima , unaprjeđuju socijalne vještine (odgovornost, toleranciju, poštovanje druge osobe, pravednost, brigu za drugoga, komunikativnost, suradništvo), koje su bitne za aktivno sudjelovanje u razvoju demokratskog društva. Učenicima se ukazuje na netoleriranje neprihvatljivog ponašanja kroz načine i metode kojima učenici mijenjau svoje ponašanje.
Roditelji uključeni u projekt uče o razvoju socijalnih vještina kod djece te o važnosti odgojnih postupaka i stila odgoja koji doprinose razvoju ličnosti spremne za odgovorno sudjelovanje u demokratskom društvu.
Radionice za učenike
- UPOZNAVANJE
- PRIJATELJSTVO
- OSJEĆAJI
- MOJA LJUTNJA I KAKO JE IZRAZITI
- EMPATIJA I PODRŠKA
- EMPATIJA I PODRŠKA
- POVEZIVANJE MISLI, OSJEĆAJA I PONAŠANJA
- POŠTIVANJE RAZLIČITOSTI
- BRIGA I ODGOVORNOST ZA DRUGE
Radionice za roditelje
- RAZVOJ ŽIVOTNIH VJEŠTINA
- KAKO SE NOSITI S PRKOSOM