21. veljače, pred odlazak na drugi dio zimskih praznika, učenici 5. i 7. razreda obilježili su Međunarodni dan materinskog jezika. S učiteljicom hrvatskog jezika Sanjom Stanić učenici su održali nastavu u prostoru školske knjižnice, riznice naše materinske riječi. Dan materinskog jezika obilježava se s ciljem učenja i razvoja našega jezika, osvješćivanja o njegovu bogatstvu i našemu odnosu prema njemu. Osim toga, veoma bogato povijesno i kulturno naslijeđe hrvatskog jezika, o kojemu se i uči u osnovnoj školi, potaknulo nas je da cijeli školski dan posvetimo njemu, našemu materinskom jeziku.
Petaši su ove godine naučili da je materinski jezik onaj jezik koji su prvi počeli govoriti, u najranijem djetinjstvu, i da se kod svakoga od njih on neznatno razlikuje. Stoga su kreativni zadatak dobili na izbor: napisati pjesmu na svom materinskom jeziku, narječju koje im je najbliže, ili čitati pjesme na narječju naših književnika Frana Galovića, Drage Gervaisa, Dragutina Tadijanovića i dr. Takav zadatak, osim što je potaknuo njihovu kreativnost, pomogao im je shvatiti koliko je bogat naš hrvatski jezik i kako jezik oblikuje identitet svakoga od njih.
Sedmaši su se, još svježi od upoznavanja s jezičnom povijesti, bavili razvojem našega jezika od 16. stoljeća pa nadalje. Samostalno su pripremili prezentacije o prvim spomenicima, dokumentima i ostalim važnim pisanim tragovima te mijenama jezika tijekom stoljeća. Uz to, razgovarali smo o najčešćim jezičnim pogreškama koje svakodnevno čine u govoru i pismu te smo kratko raspravili i o uporabi anglizama u svakodnevnom govoru koji možebitno predstavljaju prijetnju našem jeziku.
Obilježavanjem Dana materinskog jezika različitim aktivnostima nastojali smo kod učenika pobuditi svijest o važnosti poštovanja i njegovanja vlastitoga jezika kao odrazu naše povijesti, kulture i naše osobnosti, pripadnosti, našega identiteta.
Sanja Stanić, učiteljica hrvatskog jezika



