Edukacijski rehabilitator
Edukacijska rehabilitatorica
Tanja Šesto Slemenšek, prof.
mob: +385 95 704 3773
mob učitelja: +385 95 319 5995
e-mail: tanja.sesto-slemensek@skole.hr
e-mail: defektolog@os-bukovac-zg.skole.hr
Radno vrijeme
ponedjeljak – petak: 8.00 – 14.00
otvoreni sat za roditelje: prema dogovoru
Što radi školski edukacijski rehabilitator?
Rad defektologa–stručnog suradnika edukacijskog rehabilitatora nalaže praćenje i razvoj individualnih sposobnosti učenika te pružanje pomoći učenicima s teškoćama u razvoju. Poslovi i zadaci edukacijskog rehabilitatora u stalnoj su interakciji sagledani kroz rad s učiteljima, roditeljima i ostalim stručnim službama te kroz neposredan rad s učenicima.
Rad s učenicima organiziran je prema potrebama učenika obzirom na satnicu i to grupni ili individualni oblik rada.
Identifikacija, dijagnosticiranje, kao i praćenje učenika s teškoćama vrši se tijekom cijele školske godine uz pomoć roditelja, učitelja i medicinskih timova te ostalih stručnih službi, tako da je broj učenika s Rješenjima o primjerenom obliku školovanja tijekom školske godine promjenjiv.
ORIJENTACIJSKA LISTA VRSTA TEŠKOĆA
Skupine vrsta teškoća su:
- Oštećenja vida
- Oštećenja sluha
- Oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju
- Oštećenja organa i organskih sustava
- Intelektualne teškoće
- Poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja
- Postojanje više vrsta teškoća u psihofizičkom razvoju.
Učenik s teškoćama u razvoju je učenik čije sposobnosti u međudjelovanju s čimbenicima iz okoline ograničavaju njegovo puno, učinkovito i ravnopravno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu s ostalim učenicima, a proizlaze iz:
- tjelesnih, mentalnih, intelektualnih, osjetilnih oštećenja i poremećaja funkcija,
- kombinacije više vrsta gore navedenih oštećenja i poremećaja.
Odgoj i obrazovanje učenika temelji se na načelima prihvaćanja različitosti učenika, prihvaćanja različitih osobitosti razvoja učenika, osiguravanja uvjeta i potpore za ostvarivanje maksimalnoga razvoja potencijala svakoga pojedinog učenika, izjednačavanja mogućnosti za postizanje najvećega mogućeg stupnja obrazovanja te osiguravanja odgoja i obrazovanja učenika što bliže njegovu mjestu stanovanja.
PROGRAMSKA POTPORA KOJA SE PROVODI U ŠKOLI
Primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika su:
- redoviti program uz individualizirane postupke,
- redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke,
Ad.1) Redoviti program uz individualizirane postupke
Redoviti program uz individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, ali su im zbog specifičnosti u funkcioniranju potrebni individualizirani postupci u radu.
Individualizirani postupci mogu biti iz jednog, više ili svih predmeta te za svakoga pojedinog učenika trebaju biti razrađeni kao pisani dokument, a izrađuju ga učitelji/nastavnici u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.
Redoviti program uz individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.
Ad.2) Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće ne mogu svladavati nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja te im je zbog specifičnosti u funkcioniranju potreban individualizirani pristup u radu i sadržajna prilagodba.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke je redoviti program koji se sadržajno i metodički prilagođava učeniku.
Sadržajna prilagodba podrazumijeva individualiziranu prilagodbu nastavnih sadržaja redovitog programa sukladno sposobnostima i sklonostima učenika, a zahtijeva smanjivanje opsega nastavnih sadržaja.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke može biti iz jednog, više ili svih predmeta, a izrađuju ga kao pisani dokument učitelji/nastavnici za svaki pojedini nastavni predmet u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.
Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.
Za kraj bih htjela naglasiti da svi mi ponekad u životu imamo različite probleme i poteškoće te da za njihovo rješavanje nije sramota potražiti pomoć. Dolazak školskom defektologu na razgovor ne znači da s vašim djetetom nešto nije u redu ili da ste učinili nešto loše – jednostavno znači da ste dobro procijenili da u školi postoji netko tko je educiran pomoći vam.
Vijesti
Pomoćnici u nastavi – stručni komunikacijski posrednici kao potpora inkluzivnom obrazovanju, faza VII
CILJ PROJEKTA Pružiti potporu uključivanju učenika s teškoćama u razvoju u njima primjerene programe odgoja i obrazovanja u osnovnoškolskim i srednjoškolskim...
Festival jednakih mogućnosti
Društvo tjelesnih invalida Grada Zagreba organizirao je 22. Festival jednakih mogućnosti s ciljem razvijanja svijesti o invaliditetu kao i o doprinosu osoba s...
Edukativna radionica “Priča o Vedranu”
15.travnja u našoj školi održana je besplatna edukativna radionica Priča o Vedranu u organizaciji udruge Korablja s učenicima 4.b i 4.d razreda. Prije...
Tražiš starije vijesti?
Arhivu vijesti sa stare internetske stranice škole možete pogledati na poveznici.