Posjet učenika osmih razreda Vukovaru

17. siječnja 2025.

Dana 15. i 16. siječnja 2025. učenici osmih razreda u pratnji svojih razrednika posjetili su Grad Heroj. Projekt Posjet učenika osmih razreda Vukovaru realizira se terenskom nastavom u sklopu koje učenici osmih razreda osnovnih škola Republike Hrvatske dolaze u Vukovar učiti o vrijednostima Domovinskog rata i Bitke za Vukovar te obilaze memorijalne lokacije. Dvodnevnu terensku nastavu Povijesti već niz godina provodi Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar.
Uz memorijalnu povijest vezanu za hrvatski Domovinski rat, učenici stječu znanja i o povijesnoj i kulturnoj baštini grada Vukovara posjetom vukovarskom Gradskom muzeju i Muzeju vučedolske kulture.

Već tradicionalno, prije polaska prikupljene su donacije za potrebe socijalne samoposluge. Zahvaljujemo svim roditeljima na sudjelovanju u ovoj akciji.

Moji dojmovi o terenskoj nastavi

Terenska nastava u Vukovaru za mene je bila jako snažno iskustvo i na mene je ostavila dubok dojam. Posjetili smo bitna i ključna mjesta, kao što je Vukovarska bolnica i Ovčara, koja su mi ujedno bila i najbolnija.

Slušajući ljude koji su nam tamo pričali o ratu i njegovim posljedicama shvatila sam važnost povijesti i da je bitno poštovati snagu ljudi koji su prošli kroz te strašne trenutke. Shvatila sam koliko su ljudi u Vukovaru bili hrabri i nisu odustajali od obrane svog grada. Najviše mi se svidjelo kad smo se popeli na vrh Vodotornja s kojeg se vidio cijeli grad Vukovar, obnovljen kao da rata nije ni bilo.

Ova terenska nastava stvarno je bilo nešto posebno i drugačije, jedinstvena prilika za povezivanje s prošlošću. I mislim da je nikad neću zaboraviti.

Korina Zahora, 8.

Posjet Vukovaru bio je duboko poučan i emotivan. Naučili smo o hrabrosti i žrtvi ljudi ovoga grada te važnosti očuvanja sjećanja na prošlost. Svi događaji i priče iz Vukovara ostavili su snažan dojam na nas. Osim toga, kroz zajedničke trenutke i razgovore, još više smo se povezali kao razred.

Lana Cirkvenčić, 8. C

Spremajući se za put u Vukovar – grad heroj, mislio sam da će terenska nastava u Vukovaru biti jedno lijepo druženje s prijateljima iz razreda, upoznavanje znamenitosti grada Vukovara i njegovog stradanja za vrijeme rata. Sve priče i događaje o Vukovaru koji su se dogodili za vrijeme rata, a koje sam slušao od starijih, nosio sam u svojim mislima kako bi što bolje mogao razumjeti viđeno.

Razgledavanje grada i svih mjesta pijeteta, upoznavanje sa svim događajima i stradanjima za vrijeme rata ostat će mi doživotno u sjećanju zbog ogromne patnje i teških sudbina ljudi koje nije jednostavno shvatiti mojoj generaciji. Sve ono što sam da sada naučio o događajima u Vukovaru, teškim stradanjima ljudi i grada, svoju pravu sliku dobio sam nakon ove terenske nastave. Terenska nastava i sve viđeno u stvarnosti pomoglo mi je da sve puno bolje i slikovitije upamtim i shvatim.

Fran Zubak, 8. A

Na ovoj terenskoj nastavi imali smo priliku naučiti kroz što smo sve prošli mi Hrvati kao narod. Vidjeli smo sve strahote kroz koje su prolazili naši branitelji, uz mnoštvo drugih edukativnih ali i potresnih sadržaja. Mislim da svatko treba barem jednom u životu posjetiti Vukovar.
Ovo mi je najzanimljivija i najbolja terenska nastava na kojoj sam bila, jer uz sve što smo naučili imali smo
priliku družiti se s prijateljima i sudjelovati i pobijediti na kvizu mira.

Mara Ivanković, 8. C

Svidjelo mi se to što su predavanja uglavnom bila prilagođena nama učenicima te moderno opremljeni muzeji i centri koje smo posjetili. Mislim da je ova terenska nastava bitno utjecala na našu percepciju Domovinskog rata, obzirom da smo uz povijesne činjenici naučili i puno o stvarnoj situaciji i uvjetima u kojima se rat vodio. Na ovoj smo terenskoj nastavi spominjali brojna imena koja pri samom spomenu izazivaju golemo poštovanje. Mnoge od njih danas nazivamo herojima. Pri odgovaranju na pitanje „Što za nas znači biti heroj?” sigurna sam da većina nas pomisli na ličnosti koji su za svoje plemenite postupke s opravdanjem nazivani herojima. Iako se slažem s tom predodžbom heroja, smatram da su tim pristupom zakinuti svi oni koji, bez obzirom na sva herojska djela, nikad neće biti ni spomenuti javnosti.​ Zato ja herojima nazivam sve već dobro poznate istaknute osobe poput B. Zadre ili V. Bosanac koji su svojim altruističkim i herojskim postupcima doprinijeli budućnosti sviju nas. Herojem nazivam i svakog poginulog i preživjelog branitelja, svakog člana medicinskog osoblja i svakog ondašnjeg građana Vukovara koji je podnio žrtvu vlastitog života i slobode znajući da za takve postupke možda nikada neće biti nagrađen pa čak niti spomenut.​

Mirna Vranjković, 8. D

Vukovar mi se čini kao izuzetno snažan i inspirativan grad. S obzirom na njegovu povijest i hrabrost ljudi koji su se borili tijekom Domovinskog rata, Vukovar ima posebno mjesto u srcima mnogih ljudi. Mislim da je važno cijeniti obnovu i ponovno rađanje grada nakon razaranja. Vukovar je simbol otpora, zajedništva i nade, a to je nevjerojatno snažno. Meni se terenska nastava u Vukovaru svidjela jer sam naučio puno stvari o Domovinskom ratu koje prije nisam znao. Drago mi je da smo posjetili Vukovar jer su se tamo borili i naši članovi obitelji.


Ivan Bagić, 8. B

Što znači biti heroj? Biti heroj znači stajati na prvoj liniji, suočiti se s opasnostima i neizvjesnošću, te u najtežim trenucima izabrati borbu za domovinu, obitelj i narod. Heroj nije samo onaj koji nosi oružje, već i onaj koji donosi odluke pod ogromnim pritiscima, koji spašava živote, tješi ranjene i ne odustaje ni pred najstrašnijim izazovima. On je osoba koja, unatoč strahu, odluči ostati i boriti se za slobodu, znajući da bi ta borba mogla značiti dati vlastiti život.

Gregor Žura, 8. D

Heroj ne znači samo imati plašt i letjeti nego to znači biti hrabar I pomagati drugima pod cijenu svog života. Mislim da su u Vukovaru heroji svi ljudi koji su se borili za svoju domovinu kao I oni koji su se brinuli o ranjenicima.

Marko Lukenda, 8. B

ANTIRATNA poruka


Rat ostavlja ruševine, ne samo u gradovima, već i u ljudskim dušama. Nijedno dijete ne bi smjelo odrastati uz zvuk bombi umjesto smijeha, nijedna majka ne bi smjela oplakivati dijete zbog tuđih ambicija. Mir nije samo odsudnost rata – mir je izbor koji činimo svaki dan. Birajmo život, birajmo mir.


Mia Renić, 8. D

Rat je uništavanje stvorenih života, uništavanje obitelji, uništavanje prijateljstava i kršenje svih osnovnih ljudskih prava; mira i slobode, koje ne smije biti opravdano. Rat je neoprostivi zločin koji razara čovječanstvo u
svakome pogledu i čije žrtve ne smiju biti zaboravljene. Uvijek je umjesto rata moguć dogovor i razumijevanje kao rješenje problema za razliku od agresije i nasilja. Trebamo biti svjesni svoje slobode i mira danas, zahvalni na ljubavi u kojoj živimo, državi u kojoj ne vlada rat te biti svjesni naše povijesti i kako ona oblikuje nas i našu državu.


Ana Margetić, 8. D

Važno je učiti o svemu kroz što je Hrvatska prošla tijekom Domovinskog rata kako bi bili zahvalni na državi u kojoj danas živimo i svjesni žrtve koja je tada napravljena za bolju budućnost. ​ Bitno je znati o važnosti mira i ravnopravnosti svih naroda kako bi se izbjegle sve takve agresije i ratovi te kako se ne bi ponovila patnja i muka nedužnih ljudi, kakva se pretrpjela u gradu heroja – Vukovaru.​


Laura Beler, 8. B

Karmela Tandarić, prof.


Pročitajte još

Postani sportaš – ZAbavi se sportom

Postani sportaš – ZAbavi se sportom

Od ponedjeljka 24.2. u našoj školi kreće program Postani sportaš - ZAbavi se sportom, za učenike razredne nastave. Detaljnije o projektu možete pročitati na...

Skip to content