preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bukovac Zagreb

EDUKACIJSKI REHABILITATOR

 

Tanja Šesto Slemenšek, prof. 

službeni mob: 095/704-3773

službeni mob učitelja : 095/319-5995

tanja.sesto-slemensek@skole.hr

 

Otvoreni sat za roditelje:

Prema dogovoru

 

Što radi školski edukacijski rehabilitator?

Rad defektologa–stručnog suradnika edukacijskog rehabilitatora nalaže praćenje i razvoj individualnih sposobnosti učenika te pružanje pomoći učenicima s teškoćama u razvoju. Poslovi i zadaci edukacijskog rehabilitatora u stalnoj su interakciji sagledani kroz rad s učiteljima, roditeljima i ostalim stručnim službama te kroz neposredan rad s učenicima.

Rad s učenicima organiziran je prema potrebama učenika obzirom na satnicu i to grupni ili individualni oblik rada.

Identifikacija, dijagnosticiranje, kao i praćenje učenika s teškoćama vrši se tijekom cijele školske godine uz pomoć roditelja, učitelja i medicinskih timova te ostalih stručnih službi, tako da je broj učenika s Rješenjima o primjerenom obliku školovanja tijekom školske godine promjenjiv.

ORIJENTACIJSKA LISTA VRSTA TEŠKOĆA

Skupine vrsta teškoća su:

1. Oštećenja vida

2. Oštećenja sluha

3. Oštećenja jezično-govorne-glasovne komunikacije i specifične teškoće u učenju

4. Oštećenja organa i organskih sustava

5. Intelektualne teškoće

6. Poremećaji u ponašanju i oštećenja mentalnog zdravlja

7. Postojanje više vrsta teškoća u psihofizičkom razvoju.

Učenik s teškoćama u razvoju je učenik čije sposobnosti u međudjelovanju s čimbenicima iz okoline ograničavaju njegovo puno, učinkovito i ravnopravno sudjelovanje u odgojno-obrazovnom procesu s ostalim učenicima, a proizlaze iz:

  • tjelesnih, mentalnih, intelektualnih, osjetilnih oštećenja i poremećaja funkcija,
  • kombinacije više vrsta gore navedenih oštećenja i poremećaja.

Odgoj i obrazovanje učenika temelji se na načelima prihvaćanja različitosti učenika, prihvaćanja različitih osobitosti razvoja učenika, osiguravanja uvjeta i potpore za ostvarivanje maksimalnoga razvoja potencijala svakoga pojedinog učenika, izjednačavanja mogućnosti za postizanje najvećega mogućeg stupnja obrazovanja te osiguravanja odgoja i obrazovanja učenika što bliže njegovu mjestu stanovanja.

 

PROGRAMSKA POTPORA KOJA SE PROVODI U ŠKOLI

Primjereni programi odgoja i obrazovanja učenika su:

  • redoviti program uz individualizirane postupke,
  • redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke,

Ad.1) Redoviti program uz individualizirane postupke

Redoviti program uz individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće mogu svladavati redoviti nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja, ali su im zbog specifičnosti u funkcioniranju potrebni individualizirani postupci u radu.

Individualizirani postupci mogu biti iz jednog, više ili svih predmeta te za svakoga pojedinog učenika trebaju biti razrađeni kao pisani dokument, a izrađuju ga učitelji/nastavnici u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.

Redoviti program uz individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.

Ad.2) Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke određuje se učenicima koji s obzirom na vrstu teškoće ne mogu svladavati nastavni plan i program/kurikulum bez sadržajnog ograničavanja te im je zbog specifičnosti u funkcioniranju potreban individualizirani pristup u radu i sadržajna prilagodba.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke je redoviti program koji se sadržajno i metodički prilagođava učeniku.

Sadržajna prilagodba podrazumijeva individualiziranu prilagodbu nastavnih sadržaja redovitog programa sukladno sposobnostima i sklonostima učenika, a zahtijeva smanjivanje opsega nastavnih sadržaja.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke može biti iz jednog, više ili svih predmeta, a izrađuju ga kao pisani dokument učitelji/nastavnici za svaki pojedini nastavni predmet u suradnji sa stručnim suradnikom škole te su ga dužni dati na uvid roditelju/skrbniku učenika tijekom prve polovice polugodišta.

Redoviti program uz prilagodbu sadržaja i individualizirane postupke provodi se u redovitome razrednom odjelu škole, a provode ga učitelji/nastavnici koji izvode nastavu i ostalim učenicima u tom razrednom odjelu.

Za kraj bih htjela naglasiti da svi mi ponekad u životu imamo različite probleme i poteškoće te da za njihovo rješavanje nije sramota potražiti pomoć. Dolazak školskom defektologu na razgovor ne znači da s vašim djetetom nešto nije u redu ili da ste učinili nešto loše – jednostavno znači da ste dobro procijenili da u školi postoji netko tko je educiran pomoći vam.

Posjet udruge Korablja Arka u četvrtim razredima

Autor: knjiznica bukovac, 21. 11. 2019.

U utorak, 12. studenog u posjet 4.a i 4.b razredu došli su članovi udruge Korablja  predstaviti slikovnicu ''Priča o Vedranu''. Naša defektologinja Tanja Šesto Slemenšek, učiteljice Vjekoslava Bibić Štula i Nevenka Janušić i njihovi učenici uživali su u vremenu provedenom s članovima udruge i razgovoru s njima. U nastavku pročitajte više...

 

 

 

 

​Učenici su sa zanimanjem pratili predstavljanje slikovnice ''Priča o Vedranu'',  a nakon toga sudjelovali u razgovoru s gostima koji su došli iz udruge Korablja. Gosti su im govorili o tome kako oni provode vrijeme u udruzi koja organizira razne radionice za njih, sportske susrete, radionice izrade nakita, a imaju i svoj sajam na kojemu prodaju stvari koje su članovi udruge izradili. Učenici su kroz razgovor uočili kako imaju puno zajedničkih stvari: učenici isto vole nogomet, a učenice kako se vole uređivati i raditi nakit. Tijekom razgovora saznali su i što najviše vole raditi u udruzi: zajedničko ispijanje kave i čaja, organiziranje rođendanskih proslava, ali i posjeti svojim prijateljima koji ne mogu doći do udruge. 

Učenici su bili oduševljeni dobrotom, radošću, toplinom i pričama koje su članovi podijelili s učenicima. Ovo nam je bio odličan poticaj za buduću suradnju s udrugom Korablja koju ćemo, nadamo se i provesti u djelo.

 A ako vi želite više saznati o udruzi i možda ostvariti prijateljstvo koje mijenja, možete pogledati njihovu mrežnu stranicu: https://www.korablja-arka.hr/ .








E DNEVNIK

Upitnik za učenike na kraju godine (klikom na sliku ispunite upitnik)

Priloženi dokumenti:
Letak-za-roditelje.pdf

 
ŠKOLSKI LIST

 
RASPORED ZVONA

RASPORED ZVONA

1. sat 8:15 - 9:00

2. sat 9:05 - 9:50

3. sat 10:05 - 10:50

4. sat 11:05 - 11:50

5. sat 11:55 - 12:40

6. sat 12:45 - 13:30

7. sat 13:35 - 14:20

8. sat 14:25 - 15:10

 

 
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 
LEKTIRA

 
MOBILNOST/MOBILITY

  English version

 
NAJAVA DOGAĐANJA

 

 

 

 

Klikom na sliku poslušajte pjesmu

"Paketići od srca" (tekst)

 
DOKUMENTI
 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
 > Edukacijski rehabilitator
CMS za škole logo
Osnovna škola Bukovac Zagreb / Trnac 42, HR-10000 Zagreb / os-bukovac-zg.skole.hr / os-zagreb-033@os-bukovac-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju