preskoči na sadržaj

Osnovna škola Bukovac Zagreb

Virtualno okruženje

Stranicu uređuje školska pedagoginja Jadranka Bizjak Igrec,dipl.pedagog savjetnik

RODITELJSKA MEDIJACIJA I PRAVILA KORIŠTENJA UREĐAJA
Jedan od najvećih izazova roditeljstva u digitalnom dobu je praćenje i usmjeravanje djetetovog korištenja digitalne tehnologije, odnosno korištenja pametnih telefona, tableta, računala i drugih digitalnih uređaja. Mnogi se roditelji pitaju na koji način i u kojoj mjeri omogućiti, a opet s druge strane i ograničiti djeci pristup različitim uređajima i sadržajima. Jedan od načina, spomenut i na našoj stranici, su mobilne aplikacije kojima je moguće kontrolirati i nadzirati vrijeme koje dijete provodi u korištenju digitalnih uređaja, ali i sadržaje kojima je izloženo. No, praćenje i usmjeravanje djeteta prilikom korištenja digitalnih uređaja puno je više od kontrole i nadzora te se često objašnjava teorijom roditeljske medijacije.
Teorija roditeljske medijacije pomaže nam u shvaćanju toga na koji način roditelji omogućuju djetetu korištenje i pristup digitalnoj tehnologiji te kako posreduju prilikom tog korištenja (Clark, 2011). Teorija se bavi načinima na koje roditelji komuniciraju s djecom u vezi digitalne tehnologije kako bi ublažili negativne i potaknuli pozitivne učinke za koje vjeruju da korištenje medija ima na djecu. Roditeljska medijacija su sve strategije koje roditelji koriste za kontrolu, nadzor i/ili tumačenje sadržaja djetetu (Warren, 2001). Tri su tipa roditeljske medijacije: restriktivna medijacija, aktivna medijacija i zajedničko korištenje (Nathanson, 1999; Warren, 2003). Restriktivna medijacija se odnosi na postupke koji uključuju ograničavanje vremena korištenja (npr. korištenje uređaja pola sata dnevno) ili ograničavanje sadržaja kojem dijete pristupa putem uređaja. Aktivna se medijacija odnosi na raspravu i razgovor roditelja i djeteta o medijskim sadržajima i aktivnostima na uređajima. Zajedničko korištenje, odnosi se na roditeljsko i dječje zajedničko korištenje uređaja koje može imati više svrha (npr. zabava, učenje).
Mnoge obitelji, ovisno o tome na koji način odgajaju svoju djecu te mišljenje, stavove i znanje o digitalnoj tehnologiji, postavljaju određena pravila o korištenju uređaja u vlastitoj obitelji. Postavljanje pravila odnosi se na restriktivnu medijaciju, no komunikacijom roditelja i djece i zajedničkim postavljanjem pravila ta medijacija postaje aktivna. Roditelji svoju medijaciju mogu učiniti i zajedničkom na način da s djetetom dogovore pravila o obiteljskom, dječjem i zajedničkom (ne)korištenju uređaja, kao što je, na primjer, ne korištenje uređaja tijekom zajedničkog ručka za sve članove obitelji.
Budući da su se najučinkovitijima pokazala upravo pravila nastala u dogovoru i komunikaciji roditelja i djece, predlažemo da učinite tu aktivnost zabavnom i izradite ugovor ili plakat pravila koji ćete postaviti u vaš dom, a koji će podsjećati vas i vašu djecu na odgovorno i sigurno ponašanje tijekom korištenja medija i uređaja digitalne tehnologije.
Dajemo prijedlog plakata s pravilima za dječje korištenje.
Izvori:
Clark, L. S. (2011). Parental mediation theory for the digital age. Communication theory, 21(4), 323-343. https://doi.org/10.1111/j.1468-2885.2011.01391.x
Nathanson, A. I. (1999). Identifying and explaining the relationship between parental mediation and children's aggression. Communication research, 26(2), 124-143. https://doi.org/10.1177/009365099026002002
Warren, R. (2001). In words and deeds: Parental involvement and mediation of children's television viewing. The Journal of Family Communication, 1(4), 211-231. https://doi.org/10.1207/S15327698JFC0104_01
Warren, R. (2003). Parental mediation of preschool children's television viewing. Journal of Broadcasting & Electronic Media, 47(3), 394-417. https://doi.org/10.1207/s15506878jobem4703_5
 
___________________________________________________________________________________________________________________________
 

izvor:https://www.facebook.com/Digitalna-tehnologija-u-obitelji-108873304104834/

___________________________________________________________________________________________________________________________

NAJAVA DOGAĐANJA

 

 

 

 

Klikom na sliku poslušajte pjesmu

"Paketići od srca" (tekst)

 
MOBILNOST/MOBILITY

  English version

 
E DNEVNIK

Priloženi dokumenti:
Letak-za-roditelje.pdf

 
RASPORED ZVONA

PREDMETNA NASTAVA (ŽUTI BRIJEG)

Ujutro

1. sat 8:00 - 8:40

2. sat 8:50 - 9:30

3. sat 9:40 - 10:20

4. sat 10:30 - 11:10

5. sat 11:15 - 11:55

6. sat 12:05 - 12:45

7. sat 12:50 - 13:30

Popodne

0. sat 13:40 - 14:20

1. sat 14:25 - 15:05

2. sat 15:10 - 15:50

3. sat 16:00 - 16:40

4. sat16:50 - 17:30

5. sat 17:35 - 18:15

6. sat 18:20 - 19:00

7. sat 19:05 - 19:45

 
ŠKOLSKI LIST

 
LEKTIRA

 
DOKUMENTI
 
Kalendar
« Rujan 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

 
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
ŠKOLSKA STRANICA
 
POVEZNICE

 
NATJEČAJI

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 15. 9. 2012.

Ukupno: 858663
Ovaj mjesec: 7120
Ovaj tjedan: 1921
Danas: 106
 
 > Internet - Virtualno igralište
CMS za škole logo
Osnovna škola Bukovac Zagreb / Trnac 42, HR-10000 Zagreb / os-bukovac-zg.skole.hr / os-zagreb-033@os-bukovac-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju